Aktuality
Pravidelná letecká linka nebo Charter ? Silvestr na lavičce ...

Pravidelná letecká linka nebo Charter ? Silvestr na lavičce ...

30.12.2009

Porouchané letadlo připravilo české turisty o Silvestra.

Více než stovka českých turistů měla neobvyklou smůlu při cestě na exotickou dovolenou do Karibiku. Letadlo, které je mělo dopravit na dovolenou a poté přivézt zpět, mělo pokaždé poruchu. Pobyt v cizí zemi si tam museli nečekaně prodloužit.

Stroj, který měl cestující dopravit do Karibiku, měl poruchu již v sobotu 19. prosince na letišti v Praze. Letoun poškodila rozmrazovací technika. Cestují kvůli tomu odletěli o den později.

Nyní došlo k problémům i při zpáteční cestě, jak Novinky upozornil jeden z klientů. „Cestující za dovolenou dali v průměru 70 000 korun za osobu. Přišli o jeden den dovolené a nyní i o Silvestra,“ popsal jeden z cestujících „Charterový let z Karibiku (Dominikánská republika, Salvador) musel být ve středu z technických důvodů odložen. Na cestu do Prahy se Airbus 310 vydá poté, co dojde k výměně náhradního dílu. Ten je do Salvadoru potřeba dopravit. Pro výměnu celého náhradního dílu se technici rozhodli z preventivních bezpečnostních důvodů,“ sdělila Hejsková.

převzatý článek z novinky.cz - vyšlo 31.12.2009  

TURIST :                                                                                                                                                                                                                Komentáře cestujících klientů s tohoto charterového letu, publikované na webu novinky.cz, zde raději neuvádíme … chceme být slušní. A co Vy na to ?
My říkáme:  stát se může cokoli, každopádně u pravidelných leteckých linek by se klienti ihned přetransferovaly na jiný-dostupný a navazující let (u jiné letecké společnosti) a svůj silvestr by scela jistě všichni stihli v cílové destinaci, pěkně u moře.
 

CESTUJEME NA PRAVIDELNÝCH LETECKÝCH LINKÁCH. PREFERUJEME SPOLEHLIVOST - POHODLÍ  -  KVALITU.   

____________________________ článek 2

 

Dobrodružství v oblacích 

Dopisovatel Nice Moments osobně prověřoval rozdíly mezi charterovou leteckou dopravou a pravidelnou linkou. Nastoupil do charterového letadla a nestačil se divit co vše se dělo.Dovolená v duchu hromadné odbořářské rekreace …

 

Pravidelná linka nebo Charter ?

Poznal jsem rozdíl na vlastní kůži …

 

Charterové lety jsou levné lety vypravované zpravidla do oblíbených turistických destinací. Jsou obsazovány některými cestovními kancelářemi a jejich zákazníky.

 

Funguje to tak, že cestovní kanceláře si pro své klienty zamluví charterové letadlo, které létá mimo pravidelné letecké linky. Má to drobný zádrhel. Cestovní kanceláře uzavírají smlouvy na charterové lety téměř rok dopředu. V konečném důsledku to znamená, že levné charterové letenky nejsou pro turistu zase až tak levné. To se ale v ceně zájezdu nepozná. Tam jsou odlišeny jen letištní a palivové poplatky. Občas cestovka neobsadí celý let a pak nabídne levnou letenku běžnému zájemci.

Charterový let je také úžasný zážitek. Abych ušetřil, koupil jsem si výhodnou letenku na charterový let. Takže mám nejčerstvější zážitek z letošního října s hejnem svátečních turistů nacpaných do omezeného prostoru sedadel a chovajících se jako doma na zahradě, vykřikujících na souseda přes půl letadla jak se těší na koupání v moři a nakupování a podobně. Měl jsem za sebou jeden obzvláště nepokojný exemplář, který se neustále vrtěl na sedadle, dloubal mne koleny do ledvin a hlasitě nadával sousedce, která mu nezůstala nic dlužna. Občas vstal, aby si uvolnil křečové žíly nebo co. Při tom mě mlátil loktem do hlavy nebo mi zkoušel vytrhnout zbytky vlasů, jak se opíral o opěradlo mého sedadla. 

Na letišti nás delegáti rozdělili do autobusů jako králíky do kotců a hurá do přidělených hotelů. Tam na recepci se hned udělala fronta kvůli přidělení klíčů. Pak se lavina rozlila do pokojů, aby se v zápětí vraceli, že chtějí jiný pokoj, protože ten jejich má hlučnou klimatizaci, je do dvora, je do ulice, je na jih, je na sever  nebo z nějakého jiného důvodu.  Večeře v jídelně podávaná formou bufetu  hejnu nevychovanců  je také zážitek. Ale o tom raději až jindy.

Naštěstí po noci strávené v takovém hotelu jsem měl individuální program, takže jen tuším, jak vypadá týdenní pobytový zájezd v hotelu plném našinců. Ale cestu zpět jsem byl nucen absolvovat charterovým letem s obdobným obsazením. Jen přibyla fronta na záchod od startu až po přistání.

Opět jsem se ujistil, že je nutné požadovat informaci o jednotlivých položkách zájezdu. Dát přednost cestovce, která nabízí letenky normálních aerolinek, kde necestují velké výpravy. Let je pohodlnější, každý se stará o sebe a eventuální nevychovanci se nehromadí.

 

Ptáček Josef, ing

cestovatel, dopisovatel NM

 

převzatý článek z novin NiceMoments Nr.4/09-vyšlo 03.11.2009  

 

____________________________ článek 3

 

Letět pravidelnou linkou nebo charterem? Hodně jsme zpohodlněli, mj. proto, že nám spoustu věcí usnadnil překotný rozvoj techniky. Dříve se cestovalo pěšky, v nejlepším případě  koňskou bryčkou, a i tak nám trvalo skoro půl dne dostat se z vesnice do města. A vzpomeňme kupříkladu, jak dlouho trvala cesta autobusem nebo vlakem k moři! Teď využíváme k cestování téměř výhradně služeb leteckých společností. Cestujeme pěkně v pohodlí a hlavně rychle. Ale jak se vyznat v tom, který způsob letecké přepravy je ten nejvýhodnější? A jak využít své peníze co nejefektivněji? To se pokusí ukázat tento článek. Nejprve si osvětlíme některé pojmy se kterými se setkáváme v letecké přepravě.

Letiště je prostor se vzletovými a přistávacími dráhami, řízením letového provozu, se zázemím pro údržbu letadel a službami pro cestující. Správa letiště jej pronajímá za poplatek leteckým dopravcům (společnostem), kteří vlastní letadla, provozují je a platí letištní poplatky. Množstvím a velikostí letišť je letecká přeprava limitována.
 
Pravidelná letecká přeprava je provozována podle letového řádu na pravidelných linkách za publikované ceny a v přesných časech. V cenách letenek jsou, kromě samotné přepravy, zahrnuty i všechny služby a rizika spojená se zajištěním pohodlí cestujících. O klienty se například postará v případě zpoždění letů poskytnutím občerstvení. Hlavně ale zajistí změny rezervací navazujících letů nebo dopraví cestujícího do cílové destinace spoji jiných dopravců - případně zajistí bezplatně ubytování nejsou-li místa na náhradních linkách. Zavazadla si cestující odebere až v cílové destinaci, v ceně letů je občerstvení podávané na palubě letadla, často létající cestující mají různé výhody, např. salónky na letištích, zápočet nalétaných mílí apod.
 
Nepravidelná letecká přeprava (charterové lety) je zajišťována na přímou objednávku. Zde je pronajímána zpravidla celá kapacita letadla, které je provozováno v časech a na tratích dohodnutých s objednavatelem ("charter" je anglicky "najmout"). Nepravidelná přeprava cestujících je zvláště využívána cestovními kancelářemi k přepravě cestujících do turistických středisek nebo jinými organizacemi, které jsou schopny zajistit dostatečný počet cestujících. Ceny, za které je charterová přeprava nabízena, jsou stanovovány s ohledem na skutečné náklady a tržní situaci. V principu jsou však záležitostí dohody mezi leteckou společností a zákazníkem. Nepravidelná přeprava se řídí stejnými provozními předpisy jako doprava pravidelná.
Pravidelnou i nepravidelnou leteckou dopravu mohou provozovat  klasičtí letečtí dopravci, kteří svým klientům musí nabízet standardní síť pravidelných linek po celém světě včetně přestupů a dálkových letů, ale také nízkonákladoví dopravci, kteří se množí jako houby po dešti. Ti se zaměřují hlavně na nejlukrativnější trasy, mají velmi zjednodušený proces distribuce letenek, odbavení i služeb na palubě a jsou tak schopni své služby nabízet za mírně nižší ceny než je tomu u klasických leteckých společností. Jakékoli další služby, např. změna rezervace, vydání letenky, přeprava zavazadla, se platí zvlášť. Dokonce jeden přepravce uvažuje o zpoplatnění použití toalety v letadle. Inu euro k euru … .Cestující se v letadle usazují podle toho, kdy přišli k odletu, během letu je nabízeno omezené občerstvení proti úhradě, rozteč sedaček je minimální, což umožňuje do letadla vtěsnat maximální počet cestujících. Použití regionálních letišť také významně snižuje náklady za letištní poplatky. Letový řád je spíše orientační, zpoždění je běžné, při zrušení letu se vrací jen částka zaplacená za letenku. Obrátka letadel na tratích je zrychlena až na hranici bezpečnosti, počet palubního personálu je snížen na minimum, které je vyžadováno bezpečnostními předpisy a je aplikována řada dalších opatření omezujících náklady na provoz.
 
Poskytovat rady, jak se nejlépe dostat za oceán, do cílového místa služební cesty či na rekreaci, je hodně nevděčná záležitost. Ale v zásadě se můžeme shodnout na tom, že cestovat letadlem je nejvýhodnější. Největší jistotu a pohodlí nám poskytne pravidelná letecká linka, i když je mírně dražší než nízkonákladová přeprava. Při delších letech se ale cena vyrovnává. Navíc i na pravidelné lince lze získat různé slevy. Je také předvídavé se cestovky zeptat, s jakou společností poletíte.
No a nenapravitelní dobrodruzi mohou využít nízkonákladové letecké společnosti. Ušetří na letence, připlatí na službách a to krásné dobrodružství - kdy to poletí, zda se stihne přestup, jestli bude zpáteční přípoj, kde zůstala zavazadla – nelze penězi vyčíslit.
 
Ryson Jiří, ing
dopisovatel NM
 
převzatý článek z novin NiceMoments Nr.3/09-vyšlo 10.08,2009 

 

____________________________

 

MY VÍME … proč naše veškeré odlety do exotických destinací jsou realizovány zásadně na pravidelných letech renomovaných leteckých společností …

 

____________________________ info

 

Posouzení je na Vás? ( zde přinášíme několik "horkých" zpráv ):

 

 

SkyEurope se potácí, letadla z Prahy nelétají

31. srpna 2009  

Slovenské aerolinky SkyEurope opět zažívají krušné chvilky. Letadla společnosti nabrala v pondělí na ruzyňském a bratislavském letišti zpoždění. Podle neověřených informací stojí za blokováním odletů zaměstnanci společnosti, kteří chtějí získat své výplaty.Podle serveru planes.cz dva boeingy SkyEurope stojí na odstavné ploše ruzyňského letiště. Stroje by měly letět do Atén a Paříže, do letadel se však zatím nenastupuje. Na Ruzyni prý zatím zůstává i Boeing zapůjčený od Air Slovakia, který měl letět prázdný do Bratislavy. Cestující zatím nastupují jen do jediného letadla aerolinek, které míří do Říma.

Mluvčí letiště Eva Krejčí pouze sdělila, že zpoždění jsou z provozních důvodů. Mluvčí SkyEurope Tomáš Kika Novinkám řekl, že o situaci nic neví, protože je mimo Evropu. Podle serveru planes.cz je to již několikátá potíž společnosti za poslední dny. Již v pátek SkyEurope zrušily několik letů. Z Bratislavy mělo směřovat několik strojů do Amsterdamu či Bruselu.

 

Těžkosti levných dopravců: Wizz Air nabírá zpoždění, SkyEurope už nelétá z Vídně

 

17. srpna 2009 // Nízkonákladové aerolinky Wizz Air a SkyEurope se v posledních dnech dostaly do problémů. Wizz Air nabírá zpoždění kvůli technické závadě letadla, SkyEurope kvůli nedostatku financí léta z Bratislavy místo Vídně

Wizz Air zasáhly potíže s olejem, pražské lety mají hodiny zpoždění

17. srpna 2009 // Až s desetihodinovým zpožděním musí počítat na linkách z Prahy nebo do Prahy klienti letecké společnosti Wizz Air. Důvodem je technická závada jednoho ze dvou strojů, s nimiž maďarský low cost do Česka létá. "Z letadla unikal olej a museli jsme ho opravit," vysvětlila mluvčí Wizz Airu Natasa Kazmerová.

 

Kvůli poruše letadla společnosti Travel Service uvízlo v sobotu na Krétě 179 českých turistů.

 

15. srpna 2009 // Kvůli poruše letadla společnosti Travel Service uvízlo v sobotu na Krétě 179 českých turistů. Náhradní stroj letecká společnost vypravila před třetí hodinou odpolední, uvedla pro agenturu Mediafax mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková.

 

SkyEurope zbylo jen pět letadel, některé lety se zpožďují

 

9. ledna 2009 // Nízkonákladová společnost SkyEurope se ocitla ve velkých problémech se svou flotilou. Z původních patnácti strojů dnes firmě zůstalo jen pět letadel. S nimi nestíhá provoz a některé lety nabírají zpoždění. Firma dnes také oznámila výsledky loňského hospodaření, které se prudce zhoršilo.Po velkých škrtech ve flotile SkyEurope dnes nestíhají létat načas, některé lety nabraly velká zpoždění. Například spoj do Londýna odletěl s více než pětihodinovým zpožděním. S nejméně dvou až tříhodinovým zpožděním musí počítat cestující prakticky na všech dnešních spojích. Firmě vypomáhá například Air Slovakia, Seagle Air nebo DanubeWings

 

 

Tři letadla společnosti SkyEurope, která měla odletět z Ruzyně, zůstala v pátek na zemi.

 

Letadla byla v pátek odstavena a společnost SkyEurope s nimi nesmí nijak nakládat.

 

"Jde o běžný krok v našem byznysu, kdy nám zkrátka v noci na pátek skončil leasing se společností GECAS a ta si vzala zpět všechna letadla, která jí patřila," komentuje situaci mluvčí SkyEurope Tomáš Kika. 

 

 

Převzato: iDnes, iHN, CT24 a další dohledatelelné oficielní informační zdroje